מתמטיקה לכיתה ט

ברוב בתי הספר בארץ הלימודים לבגרויות מתחילים בכיתה י', ולציונים של התלמידים בכיתה ט' יש חשיבות מכרעת לשיבוץ של התלמידים בשנה הבאה, אז יחולקו לקבוצות בהתאם למספר יחידות הלימוד בבגרות.
כבר בחטיבת הביניים התלמידים מחולקים להקבצות עם קצב לימוד שונה. תלמידי הקבצה א' לרוב מיועדים ל- 4 – 5 יח"ל בכיתות הבאות. בכיתה ט', יותר קל לעבור בין הקבצות מאשר בכיתות הבאות והסיבה לכך שבכל ההקבצות לומדים את אותם נושאים, למרות שקצב הלימוד ורמת הקושי שונה. לעומת זאת, לאחר החלוקה לרמות (יחידות בגרות) בתיכון, כל קבוצה לומדת חומר שונה, דבר שמקשה על המעבר מקבוצה לקבוצה. 
לכן, אם אתם מעוניינים ללמוד ברמה של 4 – 5 יחידות לימוד במתמטיקה בהמשך, אתם צריכים לקבל ציונים טובים ולשלוט בחומר של כיתה ט'.

כדי לעזור לכם להצליח במתמטיקה בכיתה ט' ריכזנו כאן את כל מה שאתם צריכים כדי לתרגל – דפי עבודה ומבחנים שכתבו צוות המורים המקצועיים שלנו ומאגר מבחני מפמ"ר.

מה תמצאו בעמוד?

מתכוננים למבחן סוף שנה במתמטיקה בכיתה ט'?

רכשו את המבחן למתמטיקה בכיתה ט' שכתבו צוות המורים המקצועיים של מטיק כדי לסיים את השנה בהצלחה!

המבחנים מחולקים לפי רמות:

רמת בסיס – 2 מבחנים עם פתרונות מלאים בנושאים: פרבולות, בעיות מילוליות, משוואה ממעלה שנייה, משוואות – שברים אלגבריים, מערכת משוואות עם שני נעלמים, אי שוויונים, גאומטריה, הסתברות וסטטיסטיקה.

רמת מתקדמים – 2 מבחנים עם פתרונות מלאים בנושאים: פרבולות, בעיות מילוליות, משוואות, שברים אלגבריים, מערכת משוואות, אי שוויונים, גאומטריה, הסתברות וסטטיסטיקה.

דפי עבודה במתמטיקה לכיתה ט'

תלמידים יקרים, ריכזנו עבורכם דפי עבודה הכוללים את כל חומר הלימוד הנלמד במתמטיקה בכיתה ט'. בכל נושא תמצאו דפי עבודה להורדה וחבילת דפי עבודה בתשלום שכתבו צוות המורים של מטיק. שימו לב לדפי העבודה להורדה יש פתרונות בקובץ נפרד.

יש תרגיל שאתם מתקשים לפתור? מוזמנים להשאיר לנו תגובה בסוף העמוד.
יש נושאים בחומר הלימוד שאתם לא מבינים? נשמח לעזור לכם! מוזמנים להיכנס לקרוא על מסלולי הלימוד שלנו בעמוד מורה פרטי למתמטיקה.

טכניקה אלגברית

סטטיסטיקה והסתברות

גאומטריה

פונקציות ופרבולות

בעיות מילוליות

אי שוויונות ומערכת משוואות

פתרונות לדפי עבודה

מבחנים במתמטיקה לכיתה ט'

לפניכם 2 חבילות מבחנים שכתבו צוות המומחים של מטיק.

רמת בסיס:

החבילה כוללת שני מבחנים:

  1. מבחן במתמטיקה לכיתה ט' – 11 שאלות עם תשובות. בנושאים: פרבולות, בעיות מילוליות, משוואה ממעלה שנייה,משוואות – שברים אלגבריים, מערכת משוואות עם שני נעלמים, אי שוויוניים, גאומטריה, הסתברות, סטטיסטיקה.
  2. מבחן במתמטיקה לכיתה ט' – 7 שאלות עם תשובות. בנושאים: פרבולות, טכניקה אלגברית, בעיות מלוליות, גיאומטריה.

 

רמת מתקדמים:

החבילה כוללת שני מבחנים:

  1. מבחן במתמטיקה לכיתה ט' – 11 שאלות עם תשובות. בנושאים: פרבולות, בעיות מילוליות, משוואות, שברים אלגבריים, מערכת משוואות, אי שוויוניים, גאומטריה, הסתברות, סטטיסטיקה.
  2. מבחן במתמטיקה לכיתה ט' – 6 שאלות עם תשובות. בנושאים: פרבולות, טכניקה אלגברית, בעיות מלוליות, גיאומטריה.

 

מבחנים נוספים

לפניכם סימולציות של מבחנים במתמטיקה לכיתה ט' המחולקים לפי הקבצות – הקבצה א'1, הקבצה א'2 והקבצה ב'.

מבחני מפמ"ר במתמטיקה לכיתה ט'

מבחן המפמ"ר הוא מבחן מסכם על כל חומר הלימוד הנלמד במתמטיקה עד כיתה ט'. 
המבחן כולל שאלות בארבעה תחומים: אוריינות, התחום האלגברי – טכניקה אלגברית, שאלות מילוליות ופונקציות, התחום הגאומטרי – מרובעים ומשולשים והתחום המספרי – הסתברות.

לפניכם דוגמה למבחן מפמ"ר לכיתה ט' וקישור למאגר מבחני מפמ"ר לכיתה ט' מהשנים האחרונות.

דפי עבודה נוספים במתמטיקה לכיתה ט'

לפניכם מאגר דפי עבודה במתמטיקה לכיתה ט' ממשרד החינוך להקבצה א' וכיתת מצוינות. כל דף עבודה מכיל בין 5-7 שאלות בנושאי הלימוד במתמטיקה לכיתה ט' – חזקות ושורשים, הסתברות, טכניקה אלגברית, פונקציות ריבועיות, דלתון ומשולש שווה שוקיים, ישרים מקבילים וטרפז, מקבילית, מלבן, מעוין וריבוע.
כאן תמצאו את הפתרונות המלאים לכל דפי העבודה.

דף עבודה לתרגול מתמטיקה לכיתה ט' בנושאים: חזקות ושורשים, פונקציה ריבועית, גאומטריה והסתברות. בדף העבודה תמצאו מעל 100 תרגילים ופתרונות.

מורה פרטי למתמטיקה כיתה ט'

צריכים עזרה במתמטיקה לכיתה ט'? מתכוננים למבחן מעבר הקבצה?
הרשמו ל-3 שיעורי ניסיון אונליין עם מורה פרטי למתמטיקה שיאבחן את הרמה והידע שלכם בחומר הלימוד, יתחיל ללמד אתכם את החומר בצורה ממוקדת ויבנה לכם תכנית לימודים אישית.
החבילה כוללת שיעור פרטי + 2 שיעורי תרגול בקבוצה קטנה, בה המורה עובד עם כל תלמיד באופן אישי לפי תכנית הלימוד שלו.

לימודי המתמטיקה בכיתה ט' משלימים את כל החומר הלימודי של חטיבת הביניים ומכינים את התלמידים לקראת הבגרויות בתיכון. שנה זו חשובה מאוד עבור התלמידים מכיוון שהיא מהווה את השלב האחרון לקביעת שיבוץ מספר היחידות אותם יעשו לבגרות.

החומר הלימודי במתמטיקה לכיתה ט' מחולק לשני תחומים: אלגברה (כולל הסתברות) וגיאומטריה.

בתחום האלגברי ילמדו התלמידים חזקות ושורשים, הסתברות, טכניקה אלגברית, פונקציות ריבועיות ושימושים באלגברה. בשונה משנים קודמות, בכיתה ט' ילמדו התלמידים את תחום האלגברה כתחום היסקי שבו מוכיחים משפטים ומיישמים חוקים אלגבריים.

בתחום הגיאומטרי במתמטיקה לכיתה ט' ילמדו התלמידים נושאים רבים כגון, דלתון ומשולש שווה שוקיים, ישרים מקבילים וטרפז, מקבילית, מלבן, מעוין וריבוע. בנוסף, בשנה זו התלמידים ילמדו לראשונה כיצד להוכיח משפטים והוכחה על ידי דרך השלילה.

ברוב בתי הספר בארץ הלימודים לבגרויות מתחילים בכיתה י', ולציונים של התלמידים בכיתה ט' יש חשיבות מכרעת לשיבוץ של התלמידים בשנה הבאה, אז יחולקו לקבוצות בהתאם למספר יחידות הלימוד בבגרות.

בעוד שיש בתי ספר ניתנת לתלמידים בחירה בתיכון באיזו רמה ללמוד ולכמה יחידות לגשת, בבתי ספר רבים השיבוץ לרמות נעשה לפי הציונים בתעודה בכיתה ט'. כלומר, תלמיד שיקבל ציון שלילי או אפילו בינוני, לא יגיע ל- 4 – 5 יחידות במתמטיקה בשנה הבאה.

כבר בחטיבת הביניים התלמידים מחולקים להקבצות עם קצב לימוד שונה. תלמידי הקבצה א' לרוב מיועדים ל- 4 – 5 יח"ל בכיתות הבאות. בכיתה ט', יותר קל לעבור בין הקבצות מאשר בכיתות הבאות והסיבה לכך שבכל ההקבצות לומדים את אותם נושאים, למרות שקצב הלימוד ורמת הקושי שונה. לעומת זאת, לאחר החלוקה לרמות (יחידות בגרות) בתיכון, כל קבוצה לומדת חומר שונה, דבר שמקשה על המעבר מקבוצה לקבוצה. ככלל, יש יותר תלמידים שיעברו מ-5 יח"ל ל-4 מאשר להפך, כי במידה ותלמידים עולים ברמת הלימוד בכיתות י-יב', הם צריכים להשלים פערים, דבר שהוא פחות בעייתי בכיתה ט'. מאחר וכאמור, בכיתה ט' חומר הלימוד הוא דומה בהקבצות השונות.

לכן, אם התלמידים מתעדים ללמוד ברמה של 4 – 5 יחידות לימוד במתמטיקה בהמשך, הם צריכים לקבל ציונים טובים ולשלוט בחומר של כיתה ט'.

דפי עבודה ומבחנים נוספים

צריכים דפי עבודה ומבחנים של כיתות אחרות? מקצועות נוספים? לנוחיותכם ריכזנו את רשימת הדפים הנפוצים.

יש תרגיל שלא הצלחתם לפתור? יש לכם שאלה בנושאי הלימוד במתמטיקה לכיתה ט'?

השאירו תגובה ונשמח לעזור לכם 🙂

11 תגובות

    1. היי בר, התשובה היא:
      מהירות הרוכב המהיר – 32 קמ"ש
      מהירות הרוכב האיטי – 25 קמ"ש

    1. תודה רבה! בהמשך נוסיף גם את התשובות למבחנים. אם יש לך שאלה ספציפית – אפשר לכתוב לנו כאן ונצרף את הפתרון של התרגיל כולל הדרך 🙂

  1. אתר מגניב אבל באלי שיהיה ם וידאו שיסבירו חומר מחדש כאלו אנחנו לא יודעים בכלל במה מדובר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לשמוע על השיעורים שלנו?

השאירו פרטים ונתקשר בהקדם